Blog

×××
Webteksten, communicatie & meer
  • ‘Je’ of ‘U’? Hoe spreek(t) je/u je/uw klanten aan?


    Als bedrijf communiceer je dagelijks met je klanten, via je website, telefoon, e-mail, sociale media en advertenties. De tone-of-voice, oftewel aanspreektoon, is daarbij erg belangrijk. Het maakt deel uit van je huisstijl; het gaat hierbij niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. De tone-of-voice moet namelijk passen bij merk, identiteit en persoonlijkheid. Vertrouwdheid schept vertrouwen, en vertrouwen is een voorwaarde voor succes.

    Een onderdeel van de tone-of-voice is de manier waarop je je klanten aanspreekt? Kies je voor het formele ‘u’, of voor het informelere ‘je’ en ‘jij’? (meer…)

  • 5 SEO tips voor onweerstaanbare webteksten


    Hoe kun je nou zelf goede webteksten schrijven? Met deze 5 tips leer je om webteksten te schrijven die goed leesbaar én goed vindbaar zijn in Google!

     

    1. Doe een zoekwoordenonderzoek

    Zoekwoordenonderzoek is de basis van goede webteksten. Het werkwoord Googelen is niet voor niets volledig ingeburgerd in de Nederlandse taal. We doen het allemaal, iedere dag. Welke zoektermen we daarbij gebruiken is van groot belang. (meer…)

  • Wordfeud? Knarsetanden vs. tandenknarsen & reikhalzend vs. halsreikend


    Is het nu knarsetandend of tandenknarsend? En reikhalzend of halsreikend? Zelfs als tekstschrijver sta je af en toe met de mond vol tanden. Je hebt nu eenmaal van die woorden die door inburgering en/of verloedering in meerdere vormen voorkomen. Maar wat is juist? (meer…)

  • Krom, krommer, kromst: Over tenenkrommende marketing slogans


    De laatste tijd valt het me op dat TV reclames bol staan van de kromme marketing slogans. Vaak gaat het hierbij om grote internationale bedrijven, die toch eigenlijk over voldoende budget zouden moeten beschikken om een degelijke vertaler of tekstschrijver in te huren. (meer…)

  • Wat doet een SEO tekstschrijver eigenlijk?


    Een SEO tekstschrijver schrijft zoekmachinevriendelijke teksten. Goede webteksten zijn een essentieel onderdeel van een effectieve online strategie. Naast een goed opgebouwde en functionerende website, is ook de inhoud van je website belangrijk. De webcontent is wat je lezers over de streep trekt, en klanten maakt van je bezoekers. (meer…)