loading

Een brochuretekst moet kort en bondig zijn en aanzetten tot actie. De kunst is om met weinig woorden tot de kern van de zaak te komen en de lezer te overtuigen. Die kunst verstaan wij als geen ander! Onze brochureteksten zijn:

  1. Helder en overzichtelijk
  2. Geschreven met de juiste tone-of voice
  3. Doeltreffend en overtuigend

Een heldere brochuretekst

Een brochuretekst moet makkelijk scanbaar zijn. Geen lange lappen tekst dus, maar to the point tekst die precies die informatie geeft die nodig is. Wat zijn de belangrijkste kenmerken van je bedrijf, product of dienst? Waarin onderscheidt je bedrijf zich van concurrenten? Je wilt dat je brochure leest als een trein. De structuur is daarbij net zo belangrijk als de inhoud. Daarom gebruiken we korte alinea’s met pakkende tussenkopjes.

De juiste tone-of-voice

Je brochure moet aansluiten bij jouw doelgroep en bij jouw merk. Daarom gebruiken we de tone-of-voice die aanslaat bij je klantenkring en past bij je bedrijf. Het gaat namelijk niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt. Spreek je je klant aan met Je of toch liever u? Is de toon zakelijk of informeel? De toon die je gebruikt moet passen bij merk, identiteit en persoonlijkheid en daarnaast bij je doelgroep. Door de juiste toon te gebruiken schep je vertrouwen en dat is een voorwaarde voor succes.

Het doel van je brochure

Een brochure maak je om informatie te delen of klanten te trekken. Het kan gaan om een algemene bedrijfsbrochure, maar ook om een specifieke dienst of product. Het doel van je brochure bepaalt in grote lijnen de call to action van de tekst. Wil je bijvoorbeeld dat mensen langskomen of wil je juist dat ze een telefonische afspraak maken of naar je website gaan? De call to action zet mensen aan tot een vervolgactie. Wij zorgen ervoor dat je brochure zijn doel bereikt.

Ook een brochure die precies samenvat waar u voor staat en de lezer overtuigt? Tekstbureau Punchline schrijft rake brochureteksten!